Danielle en Stephen in India

Udaipur, Pushkar, Jaipur en de Taj Mahal

Namaste leute in Hollandia!

Na bijna een week weer een levensteken vanuit India.We hebben veel te vertellen maar we zitten op een computer met een niet-goed-werkende spatiebalk die je nu moet indrukken alsof er iemand onder zit die niet wil dat je de spatiebalk indrukt.

Goed, we pakken de reis op vanuit Udaipur. Hier hebben we het paleis in het meer bezocht en het paleis op het land. Alleswas erg mooi en de audioguide voor het paleis op het land was erg interessant. Fijn is dat het op die plekken toch wat minder druk en chaotisch is waardoor je eindelijk relatief rustig door kunt lopen. Het meer stond een beetje droog maar een boottochtje was toch wel de moeite waard. Daarna hebben we weer even iets Westers gegeten (aardbeientaart en een brownie). Zulke dingen missen we toch wel allebei en 's avonds een cola of een Sprite bij het eten is hier wel extra lekker. (Oreo's daarentegen zijn echt minder lekker hier...)
Die avond hebben we een hele leuke voorstelling gehad van allerlei dansen uit Rajasthan. Was erg leuk en mooi om te zien.Toeristisch maar het gaf een goed beeld van de traditionele dansen.

De dag erna trokken we door naar Pushkar waar we in een resort net buiten het stadje verbleven. Het had wat weg van een camping, het lag namelijk midden in een bosachtige omgeving met bijpassend weiland met koeien. Het dorpje was maar een paar minuten lopen en was erg leuk. Het was sowieso fijn dat er een keer en dorpje was met maar 1 straat zodat het makkelijk was om de weg te vinden. Toch wel weer lastig gevallen door veel mensen (Danielle heeft nu een ongewenste henna-tattoo). Maar het negeren gaat ons steeds beter af. Pushkar is een dorpje aan een meer wat bijna direct lijkt in te houden dat het een heilig meer is. Veel Hindoe pelgrims baden er en sommige 'valse' pelgrims lokken toeristen naar het meer met bloemetjes en verwachten dan een donatie. Onze donatie was er uiteindelijk 1 van 70 (in tegenstelling tot de gewenste 1000/500). Wel kregen we het welbekende Hindoe stipje en zijn al onze familieleden/vrienden/huizen/etc veilig en komt er veel geluk naar ons toe. Al weet ik niet of we nu vervloekt zijn vanwege onze lage donatie.

In Pushkar staan we ook weer vaak op de foto, waaronder met een hele leuke en grote familie uit een plekje bij Pushkar. Eerst zijn ze altijd een beetje nerveus maar zodra er 1 foto is gemaakt is de hele familie aan de beurt en volgen de armen om de schouders. We zijn zelfs nog voorzichtig uitgenogigd om te komen eten maar de plaats waar ze wonen lag niet op onze route en gebrekkig Engels maakte communicatie wat lastiger.
Die middag zijn we alsnog op een kameelsafari geweest die drie uur duurde. Veel van de nu groene woestijn gezien en veel woestijndorpjes. Een keer konden we onze lach bijna niet inhouden toen twee woestijnkoters een poging deden tot 'Vader Jacob' op een vaag inheems instrument wat vals en niet tegelijk was. Videomateriaal is op aanvraag verkrijgbaar bij Danie.

Na eten op een mooie rooftop-restaurant zijn we weer gaan slapen om de dag erna te vertrekke naar Jaipur (de hoofdstad van Rajasthan). Groot en chaotisch zoals we hadden verwacht maar met een gids hebben we gisteren toch veel gezien. Het paleis, eeen fort in de bergen en een astronomisch gebeuren naast het paleis. Ook heeft er een cobra om onze armen heen gekringeld (voelde nog best lekker eigenlijk). Wederom erg interessant en daardoor ook weer vermoeiend. Eenmaal in ons hotel storten we dan ook vaak op bed om weer bij te komen. Eten hebben we gedaan bij een echt Italiaans restaurant (ja, we missen Europa) waar we heerlijke pizza's aten. Die avond ook weer op tijd naar bed want vroeg op voor onze volgende bestemming: Agra.

Vanmorgen dus vroeg opgestaan. Eerst nog even langs de monkey temple waar zo'n 100-150 apen zich verzamelen en daar eigenlijk niets doen behalve eten en klooien. Toch grappig om te zien (ook veel baby-appies). Ook daar weer een vriendelijke pelgrim ontmoet die helemaal geinteresseerd was in waar we vandaan kwamen. En dit maakt India toch wel tot een vaag land. Aan de ene kant zijn de mensen soms zo vervelend en opdringerig, aan de andere kant kom je soms gezinnen of andere mensen tegen die oprecht geinteresseerd zijn en geen geld van je willen (zoals 99% van de mensen hier).

Eenmaal in Agra gingen we vrij snel door naar de Taj Mahal die morgen gesloten is. Het was lang in de rij staan maar wel de moeite waard. Het is een prachtig gebouw om te zien en het was toch wel vreemd er te zijn omdat je het normaal alleen op de tv ziet. De drukte neem je dan maar even voor lief. Foto's hebben we in ieder geval wel dus die zullen nog wel volgen.

Morgen gaan we nog naar Agra Fort en dan met de trein door naar Varanassi. We nemen dan afscheid van onze chauffeur die ons twee weken door Rajsthan heeft gereden. Vanaf morgen komt het helemaal op onszelf aan. In de afgelopen twee weken hebben we 9 plekken gezien, in de komende 3 weken zijn dat er 6 dus hopelijk is het vanaf overmorgen wat rustiger.

Nog bedankt voor de suggesties over de vissen. We gaan er nu maar vanuit dat het een meerval is. Hier kunnen we allebei prima mee leven.

Wij gaan nu weer zuruck naar het hotel om lekker te slapen.

Alles nog goed in Nederland?

Binnenkort weer een berichtje vanuit India!

Liefs

Siebe en Gia

Namaste beiden!! Leuk en fijn om weer een verslag van jullie belevenissen te kunnen lezen. Wat hebben jullie al veel gezien en gedaan de afgelopen 2 weken!! Wij zijn erg benieuwd naar de foto's......!
groetjes

Lien

Hahahahaha Danielle's tattoo :') ik hoop dat het een heel groot doodshoofd is!

Martine

Wat een mooie verhalen!! India klinkt zo geweldig!! En jullie hebben gewoon de echte Taj Mahal gezien!!!!!!! How beauty!! Heel veel plezier nog globetrotters en zin in jullie next story! Liefs Martine

jo

prachtig...dat daanie even weg keek en in een keer....een henna tattoo op je hand....die ook stinkt waarschijnlijk:P
leuk van al die mensen die jullie zo aantrekkelijk vinden!!ben benieuwd naar jullie foto's!! Ik mis jullie wel echt hoor!!! my buddies!
maar ik heb het heel leuk met lien en de onderbuufs!
have fun!! hebben jullie al japatti's geprobeerd(dit is waarschijnlijk een domme vraag:P)?

Ilse

Ik vraag me toch af hoe je ongewenst een tatoo krijgt?! Hoe is de treinreis vannacht verlopen? Gereisd met schaap en kip op schoot? Heel veel plezier nog!

Naomi

Aah heerlijk om weer even een update gelezen te hebben van het nu toch wel legendarische duo in india:D
Ik mis jullie wel ben net weer terug van vakantie en kon niet wachten om weer ff te lezen waar jullie mee bezig zijn! Klinkt echt te gek allemaal!!
en is het een mooie henna tattoo? soort van drol op je arm? Lekker hoor.... nice nice..
Enjoy guys... vooral die tattoo...

Arjen

Net de link naar jullie log gekregen. Leuk om de verhalen te lezen! Ik mis alleen dagelijkse prijsvragen :) Apart dat iedereen met jullie op de foto wil, of doen ze dat met alle toeristen?

Veel plezier daar.