Danielle en Stephen in India

Rishikesh!

Namaste iedereen!

Op dit moment zijn we in het wat kleinere plaatsje Rishikesh. Deze plaats is vooral bij backpackers erg bekend omdat de beatles hier vroeger kwamen om yoga te doen en ze het een 'relaxte' plaats om te rusten vonden. De rust merken wij hier gelukkig ook want we worden minder benaderd door rikshaw mensjes (die mogen in het centrum niet komen) en alles is op loopafstand van ons hotel.

maar om nog even terug te gaan; we kwamen eergister aan om 4 uur 's nachts met de trein in Haridwar. deze plaats is nog zo'n 30 km vanaf onze geplande bestemming. Dus wij weer op zoek naar een rikshaw (gelukkig zijn die 24/7 in overvloed aanwezig) en die heeft ons na te vertellen dat het hotel niet bestond waarop wij antwoorden dat we al gereserveerd hadden ons afgezet voor het hotel. We moesten de receptionist wakker bellen maar we kregen snel een kamer en konden hier heerlijk uitrusten van onze lange reis.

Tijdens de treinreis was ik (danielle) voornamelijk weer bang voor de hoop kakkerlakken die in onze vorige trein aanwezig waren maar gelukkig bleek dat in deze wagon heel erg mee te vallen. We hebben er misschien 2 zien lopen... onderweg kwamen bij ons nog een familie en een zakenman zitten en deze zakenman was erg geinteresseerd en heeft ons veel over India vertelt; waarom hij vegetarisch was, het kasten-systeem, de economische ontwikkelingen in India en familie. Ook was hij erg geinteresseerd in hoe de dingen allemaal in Nederland geregeld werden en wat wij deden dus zo ging de treinreis weer wat uurtjes verder.

Op dit moment zijn we dus in het over het algemeen rustige plaatsje Rishikesh. Dit is ook een heilige plaats omdat de Ganges hier doorheen stroomt. Interessant om te zien is dat hier de Ganges veel sneller stroomt dan in Varanasi aangezien we hier al wat hoger in de bergen zitten. Het landschap is hier dus ook heel erg mooi en we hebben vandaag ook een behoorlijk stuk gelopen en 2 loopbruggen over de ganges genomen om zo in een soort rondje weer terug te gaan naar ons hotel. Het uitzicht was geweldig en ondanks de stromende monsoon regen (we hadden maar even poncho's gekocht om onze tassen en kleren een beetje te beschermen) is het heerlijk om zo dan wat meer in de natuur te zijn.

We hebben nog 1,5 dagen in deze stad en we gaan morgen nog naar een waterval lopen die 3 km buiten het plaatsje is. We hadden gisteren een heerlijk restaurantje gevonden aan de ganges waar ook veel backpackers rondhangen en daar gaan we vanavond wat eerder heen om zo van de zonsondergang te kunnen genieten met de bergen en de loopbrug op de achtergrond gehuld in kleine mist wolken.

Dit was het wel weer tot nu toe. We genieten optimaal en zeggen ook vaak tegen elkaar dat het zo geweldig is dat we dit kunnen doen! Het volgende berichtje zal waarschijnlijk van onze volgende bestemming komen Chandigarh waar we misschien ook de activiteiten rond bevrijdingsdag kunnen beleven!

veel liefs en tot de volgende keer!

Martine

Wauw!! Wat klinkt het allemaal heerlijk! Voelen jullie je echte backpackers?? Hahha die kakkerlakken moet je maar voor lief nemen, dan waardeer je Nederlandse frisheid weer extra erg als jullie terug zijn! Leuk die verhalen van die man! Heel veel plezier bij de waterval en enjoy jullie trip. Jullie verhalen zijn heerlijk! Liefs Martine

Marieke

Altijd leuk om een berichtje in mijn mailbox te zien van een volgend reisverhaal van jullie. Leuk om te lezen ! Hebben jullie ook veel contact met andere backpackers ? Veel plezier de volgende dagen.
Groetjes.

Gia

Wauw.....wat zitten jullie in een mooi gebied....! Lijkt me een hele relaxte plaats. Zijn jullie nog aan een yogalesje toegekomen????
Ben benieuwd naar jullie volgende verhaal!
Veel plezier en liefs.

Hans en Ytsie

Hoi Danielle en Stephen !
Wij hebben nu ook jullie verhalen gelezen en vinden het fantastisch wat jullie tijdens deze reis allemaal zien en op jullie pad krijgen!
Geniet er van ( niét van de kakkerlakken.. brrrr)en de verrassende ontmoetingen met de mensen daar, maakt dat dit voor jullie een onvergetelijke reis wordt!
Groetjes van Hans en Ytsie.

Roelf en Margreet

Hey Danielle en Stephen,
We zijn nieuwsgierig naar jullie belevenissen en hebben de reisverslagen gelezen. Geweldig! Jullie maken heel wat mee. Op naar de volgende ontmoeting! liefs Roelf, Margreet en Lian