Danielle en Stephen in India

De eerste supermarkt (en nu al vaste klant)

Namaste!

Weer een nieuw en vers berichtje vanuit het verre India! Het is al weer een tijdje geleden en er is dan ook weer heeeeel wat gebeurd. Luister en huiver voor onze nieuwe avontuur!

We pakken de draad op in Rishikes waar we nog 1 dag zouden zijn. We hebben op die laatste dag een wandeling gemaakt naar een waterval die volgens de Lonely Planet een nice 15-minute walk zou zijn. Misschien typfout, misschien hebben wij een lage conditie, maar die 15 minuten waren eerder een uur van alleen maar stijgen in de hitte van India. Ik dacht dat ik niet meer kon zweten dan dat ik in Delhi had gezwe(ten/et) maar het kon nog erger. Mijn armen zaten zelfs onder het zweet. Wist niet dat dat kon. Water werd ook maar gerantsoeneerd (we hadden beiden nog ongeveer 500 ml toen we begonnen, dat was niet genoeg)Goed, eenmaal boven was het erg mooi en zen (backpackers in zen-modus). Je kon er ook zwemmen, toch maar niet gedaan maar het water was lekker verkoelend. Met trillende benen weer naar beneden gehobbeld waar we aan de kant van de weg genoten van een ijskoude cola van 600 ML voor 50 cen. Dank je wel India voor de gunstige rupee koers. Maar toen moesten we nog een half uur terug naar het resort. Verderop zagen we dat het regende (was een mooi gezicht). Toen schoof de regenbui op en liepen we dus een half uur lang in de volle regen. HELEMAAL DOORWEEKT. (wederom wist ik niet dat je zo nat kon zijn van de regen). Toch levend aangekomen en meteen op ons bed gestort. Die avond ons nog weten te verplaatsen naar het restaurant aan de Ganges waar we weer heerlijk hebben gegeten. De dag erna geen spierpijn dus dat scheelde.

De dag daarna gingen we per dagtrein verder naar Chandigarh (we vertrokken om 13:00 uit Rishikesh en kwamen rond 19:45 in Chandigarh). Daar aangekomen even een beetje uitpakken en dan op zoek naar een restaurantje. Onderweg kwamen we zowaar langs de eerste supermarkt. Daar moesten we natuurlijk even naar binnen. Het rook lekker naar een supermarkt, fruit zag er betrouwbaar uit en eindelijk kon je zelf rondlopen om te kijken wat je wilde. (in veel dorpjes en steden heb je kleinere general stores met alle producten achter een balie waar een man een jongen opdrachten geeft om te pakken wat wij willen). Je begrijpt dat we een paar keer per dag naar de supermarkt gaan, puur voor het idee.

De volgende dag was het Independence Day wat betekende dag alles dicht was. Erg jammer (gelukkig was de supermarkt open). We hebben toen wel besloten even naar een bioscoop te lopen en een kaartje te kopen. Voor m'n gevoel kwamen we halverwege een film binnen die helaas geen traditionele film was maar echt een Hindi komedie (mensen moesten lachen dus we denken een komedie). In de pauze dus maar weggehobbeld want we snapten er niets van en de leuke dansjes en muziekjes bleven uit. De dag verder niet veel gedaan, op tv waren veel shows omtrent Independence Day dus dat was leuk om te zien.

Vandaag hebben we een heel leuk park bezocht Nek CHand Rock Garden. Een soort doolhof met hele vette beelden gemaakt van afval. Nog lekker vaak op de foto geweest met allerlei mensen (familie tot vriendengroep). Zelfs nog een nummer gehad van een Indiase vrouw die ons belt als ze in Nederland is! Malika en haar man (die hebben we maar Jaap genoemd). Bij een meer nog even gegeten (eerste Indiase biertje achterovergeslagen) en weer terug gegaan naar het hotel. Vanavond maar weer lekker ergens eten en morgen even Chandigarh leegkopen (het is namelijk een 'schonere' stad met normale winkels met cd's, kleding etc, erg Westers dus leuk om eens te kijken dat dat ook kan).

Overmorgen verder naar Dharamsala met de bus! Dan daar weer een nieuw berichtje!

Tot snel, liefs en de groetjes daar!

Addie van den Hoek

Namaste (om maar in stijl te blijven) allebei,
Het is iedere keer weer een verrassing om te lezen wat jullie nu weer meegemaakt hebben. Ik denk dat jullie geen tijd genoeg hebben om ons straks alles te vertellen. Dan is zo'n weblog een handig hulpmiddel.
Veel plezier nog in Chandigarh, goede busreizen en tot het volgende 'spannende' verhaal maar weer.
Liefs, Addie

naomi

heey peeps!!
Lekker hoor...
fijn dat jullie zich niet in de plaatsen bevinden waar nu mensen vermist worden vanwege het vervelende weer..
nice...nice

Baharan aka DIVAAA

Hallo daar mister Stepheeeeeeeeen

O my god!! ten eerste erg leuk verhaaltje, jammer van de bollywood film.. ik had gehoopt dat je een musical zou zien, een comedy valt inderdaad tegen.
ten tweede ik heb een LEUK LEUK LEUK verhaal voor je
ik zit nu in Rome met mijn vriendin vakantie te houden en de hele dag door de stad te lopen
wie denk je wie ik tegen kom!!!
Isabel en Mirella! I know hoe toevallig!!!!!!!!!!!!!!!
Mijn eerste woorden waren letterlijk: O MY GOD
ik was nog een beetje schoor omdat ik de dagen er voor een oorontsteking had.. maar stel mijn stem was normaal nou dan had ik nog harder gegild grappig he!
veel plezier in India ook voor je vriendin Danielle
Mis je dikke kus uit ROmaaaaaaaa

Martine

Wat een heerlijk verhaal weer! Haha die loney planet is soms een beetje achterhaalt he! Maar wel weer mooiheid gezien en plaatjes geschoten en daar gaat het om! Ben zo bij dat jullie niet overstroomt zijn, dan was je pas nat geweest! Heel veel plezier daar! Vind jullie verhalen supaaa! Wanneer zijn jullie nou ook al weer precies back? Kunnen we bijkletsen stef! Have fun jullie samen! LIefs , Martine