Danielle en Stephen in India

Hobbelbus en Puppies

Namaste tout-le-monde!

Hier weer een nieuw verhaal vanuit een nieuwe plaats. In Chandigarh hebben we de laatste dag nog ' westers gewinkeld' en hebben we wat plaatselijke muziek gekocht die we ook op mtv hadden gezien.. erg leuke souvenir dus! Gisteren zijn we vertrokken vanuit Chandigarh. We hadden een busticket gekocht voor een A/C deluxe bus en hadden er behoorlijk vertrouwen in dat dit dan wel een relaxte busreis zou worden. Toen we bij het busstation aankwamen bleek echter dat de Deluxe bus niet zou komen en we 8 uur lang in een ' gewone' bus moesten reizen. We stapten in een bus zonder ramen en het zag er behoorlijk gammel uit. We hadden geen plek om onze backpacks te laten dus die van Stephen heeft de gehele rit onder onze benen gelegen en die van mij heeft het eerste gedeelte nog in het gangpad gestaan die elke keer op m'n schoot moest staan als er iemand langs wou om in te stappen of met stukken kokosnoot langs kwam om te verkopen. Er was dus geen airco in de bus wat ons ook minstens 3 liter aan zweet heeft geleverd. al met al een heerlijke ervaring dus ;)

8 uur hobbelen over slechte wegen en smalle bocht weggetjes door de bergen bracht ons uiteindelijk in Dharamsala. Hier hebben we het hotel maar gebeld aangezien we zo moe waren dat we het liefst meteen in ons bed wilden liggen. De hotel eigenaar kwam ons gelukkig vanaf het station ophalen en we waren eindelijk op onze bestemming; Mcleod Ganj.

Vanaf ons hotel is het ongeveer 3 kwartier lopen naar deze plaats maar de wandeling is erg mooi door de bergen met (als het niet mistig en bewolkt is) uitzicht op Dharamsala. Onderweg kwamen we langs een animal care centre en de eigenaar vroeg of we even binnen wilden komen. Ik zei eerst dat ik dat maar beter niet kon doen aangezien ik dan alle diertjes mee wilden nemen, maar we hebben ons toch over laten halen. Op het binnenpleintje liepen namelijk 4 puppies die heel enthousiast naar ons toe kwamen en waar we even mee gespeeld hebben. ze waren te schattig om er zomaar voorbij te lopen.

Nu zitten we in het dorpje Mcleod Ganj in een intercafe om jullie weer even op de hoogte te brengen! Waarschijnlijk voordat we over 3 dagen naar Amritsar vertrekken zullen we nog wel een berichtje plaatsen met onze belevenissen hier!

veel liefs en tot de volgende keer!

Siebe en Gia

Hey beiden!!!
Leuk weer een verslag te lezen van jullie ervaringen daar in 'Verwegistan'!! We kijken uit naar de foto's !!!
groet en liefs.

Leo Vlegels

Hoi Danielle,

zou je in de toekomst in India willen wonen / werken ?

Groetjes
en geniet