Danielle en Stephen in India

You want to make picture with me!?

Namaste vanuit Udaipur!

2 dagen verder en alweer zoveel nieuwe ervaringen. Gisteren waren we nog in Jodhpur, Blue City waar we een groot fort hebben bezocht waar de Maharaja van Jodphur in woonde. Dit fort stond boven op een grote heuvel waar we door onze chaffeur via prettige kleine kringel weggetjes naartoe waren gebracht. Daar aangekomen hebben we een audio-guide genomen, lees; als een echte toerist bij elk bordje op een nummertje drukken waarmee je dan een spannend verhaal over het leven in het fort te horen krijgt. Ondanks dat was het erg interessant en zo leer je maar weer dat de speerpunten op de deuren van de poort ervoor dienden om het fort te beschermen voor aanvallen van olifanten.

In dit fort hebben we ons lijstje van ''hoevaak kan jij met een indier op de foto'' weer bijgevuld aangezien veel Indiase toeristen maar al te graag ons een hand willen geven en op de foto willen. Het is dan niet eens dat ze vragen of ze met je op de foto mogen, ze duwen gewoon hun kindjes op de plek waar jij net wil gaan lopen en zeggen heel driftig; picture, picture!

na het fort zijn we iets verderop naar de tempel van de eerste maharaja gegaan die deze in 1200 nog wat had gebouwd en waar tot 1948 de maharaja nog steeds kwam bidden. Vanaf hier had je dan ook weer een mooi uitzicht op het fort en bij deze tempel heeft Stephen gelukkig niet over de verbrandingstempeltjes gehuppeld.

later die dag zijn we nog naar een spices-winkel geweest waar een Indiase man die in Zwolle bij de Librije had gewerkt (hoe toevallig) en op dit moment levert hij zijn product nog steeds aan dit restaurant. Tijdens ons bezoek hebben we heerlijke kruidenthee gedronken en gaf hij ons uitleg over de verschillende spices, thee, koffie, en wierook. We konden ook veel ruiken en proeven wat een leuke draai gaf aan dit eigenlijk gewone winkelbezoek.

Vandaag zijn we verder gegaan op weg naar Udaipur. Onderweg zijn we nog gestopt bij Ranakpur waar een hele mooie tempel tussen de groene bergen stond met 1400 pilaren waarvan geen 1 hetzelfde was. Ook liepen er heel veel apen die zich wel leken te vermaken daar.

Morgen zijn we nog steeds in Udaipur en gaan we de Royal Palace bezoeken aan het grote meer. (men zegt het venetie van Rajasthan, India) Misschien nog een boottochtje maken en waarschijnlijk nog meer tempels bezoeken.

p.s. Het nieuws over pakistan is niet bij ons binnen gekomen. Duitsland hebben we wel meegekregen. (we kijken soms vluchtig op nu.nl!)

tot de volgende keer en namaste!~

Sander

Wat veel ervaringen in zo'n korte tijd! Klinkt heel relaxed. Krijg zelf op deze manier ook al weer een beetje reiskriebels. Blijf genieten en probeer ff een foto te maken van een Indiër die een foto maakt waar een van jullie op staat. Op die foto. Met jullie fototoestel. Duidelijk toch? :-)

jo

we want more pictures!!!

oma grinwis

Natuurlijk moeten wij laten weten hoe groot onze kennis van vissen ? is. Volgens opa is dat beest dat vraagtekens bij jullie opriep, een meerval. Ik kan het niet bevestigen, maar het is misschien een indiase meerval. Groeten van on s, en heb veel plezier (fun) , en eet geen rare dingen, zoals koeienogen etc. doei doei.

Lien

hoe lollig al die mensen die met jullie op de foto willen :')

Marieke

Wat leuk om jullie reisverhalen te lezen! Wat een indrukken en ervaringen voor jullie. Lijkt me een heel bijzonder land en zo te lezen zijn jullie daar zelf ook een bijzonderheid. Nog veel plezier en geniet ervan.
Groetjes