Danielle en Stephen in India

Golden en Blue City

Namaste vanuit India!

Dagen vliegen voorbij en het is alweer een week geleden dat we uit het koude Hollandia vertrokken naar het warme India. Gelukkig weten we al wat te wennen en is de airco nu vaak te koud (wie had dat kunnen denken).

Het was even denken wat we als laatste hebben verteld maar we weten de draad op te pakken. Na Bikaner zijn we vertrokken naar Jaisalmer, de Golden City. Middenin de woestijn en alles is gemaakt van een soort van gouden steen (denk: alles Magnum Gold-ish) Soms zie je brokken van dat steen liggen en wil je er echt in happen om een soort romige substantie te verwachten maar die blijft waarschijnlijk uit. We zaten in Jaisalmer in een rustig en mooi hotel met een mooie kamer. Al bij aankomst besloten we de kameel-safari af te zeggen omdat we ons beiden niet zo goed voelden en vooral ik (Stephen) zo om het uur een sprint naar de wc trok. Dit was gelukkig geen probleem en we konden een nacht in het hotel extra blijven. De dag dat de safari zou beginnen hebben we het mooie fort bekeken wat bovenop een heuvel staat. Daarom heen staat een muur die gemaakt zou zijn zonder cement al leek het alsof ze hier en daar even hadden valsgespeeld. We gingen met een gids wat erg veel scheelt, je wordt dan niet om de haverklap (blijft een grappig woord) lastig gevallen door mensen die je gids willen spelen of je hun winkel binnen willen loodsen. Helemaal verdwijnen die mensen niet en ook de gids wil je dolgraag leuke winkels laten zien.

Na een ochtend in Jaisalmer zijn we in de middag de hotelkamer weer ingedoken om daar even goed uit te rusten. De warmte en de vele indrukken die we opdoen putten je best wel uit. Dus zo hier en daar een boekje of even muziek kan dan wonderen doen. 's Avonds nam de chauffeur ons mee naar een meer met heel veel vissen (we zijn geen vissenkenner, geen idee wat het waren, ze waren groot, vies en slijmerig en hadden sprieten bij hun bek, wie het antwoord weet, graag een reactie, dan is er ook weer een mysterie uit India opgelost) en kindjes en vrouwen die een beetje aan het klooien waren tussen de koeien. Daarna zijn we naar een punt gereden waar de zonsondergang mooi zou zijn. Uitzicht op het fort was mooi maar de zon ging onder achter de wolken dus dat was wel jammer. Wel was dat dichtbij een punt waar in een soort mini-tempel-tafels mensen worden verbrand. Eerst zat ik daar vrolijk tussendoor te rennen en te springen tot ik een paar hoopjes as en droge takken zag. Toen had ik al wel door dat dit niet de bedoeling was.

Daarna gegeten op het mooie restaurant op het dak met muziek van muzikanten die dat echt als hobby deden en volgens mij niets meer. Af en toe was het echt vals maar liedjes met 'Danielle' en 'Stephen' zijn toch grappig om te horen.

Die ochtend daarna vertrokken we naar Jodhpur waar we nu zijn. Het hotel ligt wat buiten de stad en is hierdoor wat rustiger en lopen er niet overal koeien en vieze mensen in vieze kraampjes. Morgen gaan we de stad van wat dichterbij bekijken en komen we er hopelijk achter waarom Jodhpur de Blue City heet. Overmorgen gaan we alweer door naar Udaipur, een stad aan een meer wat ook heel mooi schijnt te zijn. We laten het allemaal maar op ons afkomen.

We duiken nu de hotelkamer weer in op zoek naar een Bollywood movie of een oude James Bond film.

Wat gebeurt er zoal in Nederland? Nog spannende dingen? We zijn benieuwd hoe het met jullie allemaal is!

Liefs!

Dik, Addie en Josanne

Hoi Stephen en Danielle,
Zo blijven we goed geïnformeerd en krijgen we een indruk van wat jullie allemaal zien en meemaken. Wat indrukwekkend! En wat zullen jullie veel nieuwe dingen zien waarvan je het bestaan niet eens wist.
Hier in Zeewolde is alles goed. Het weer is wisselvallig. Soms de zon, soms wat regen, soms een stortbui. De temperatuur ligt tussen de 20 en 24 graden. We zijn alledrie al weer begonnen met werken en daar moesten we wel even inkomen. Maar nu zijn we al weer aardig gewend. Het is vandaag wereldnieuws dat er in Pakistan een vliegtuig is neergestort en dat alle inzittenden omgekomen zijn. Pakistan is een buurland van India en we zijn benieuwd of jullie daar dan iets van meekrijgen. Verder was afgelopen week-end de Love Parade in Duisburg wereldnieuws omdat daar bij een massapaniek inmiddels 21 doden zijn gevallen en heel veel gewonden. Ik denk niet dat jullie van dit soort nieuwsberichten iets meekrijgen maar je weet natuurlijk nooit.
Fijn dat er vandaag dus weer een stukje op jullie weblog stond en we zijn natuurlijk razend benieuwd naar de foto's en de smakelijke details. Is het wc-papier een beetje zacht?:-)
Liefs en kussen van ons. Pappa, mamma en Josanne

Dik

en die vissen . . .? dat zouden zomaar eens meervallen kunnen zijn.

Wieke

Ha! Nu kan ik op mijn beurt van jouw (oké, jullie :P) reisverhalen genieten. Krijg gelijk de reiskriebels weer, ik ben ontzettend jaloers! Klinkt als een geweldig land. Leuke blogs schrijven jullie, ga zo door!

x

Josanne

Hoi!

Super leuk om al jullie berichtjes te lezen =D Jammer dat de kameelsafari niet door is gegaan. Dat had me echt grappig geleken! Aan het woord "Magnum Gold-ish wist ik meteen dat jij het schreef Steph haha =P)

Hier gaat alles goed, ik werk echt immens veel. Beetje jammer, maarja wel lekker verdienen!

Ik kijk weer uit naar jullie nieuwe berichtjes!

Liefs

Jen

Lieve Stephen en Daniëlle!
Wat een spannende en gave verhalen zeg! Leuk dat jullie je al zo snel aanpassen en heel veel dingen ondernemen in, wat het lijkt, een compleet andere wereld dan ons eigen georganiseerde minilandje!

Ik ben erg jaloers maar vooral benieuwd naar de verhalen die nog gaan komen! dikke kus