Danielle en Stephen in India

Weg uit de chaos

Hallo allemaal!

Het is ons gelukt! We zjin verdwenen uit de chaos van Delhi! Gisteren vertrokken we vanaf het hotel richting Mandawa (dus niet Bikaner zoals eerder geschreven). De rit hierheen was ongeveer 6 uur en in die 6 uur hebben we ook weer veel beleefd. Drukke straten met niet alleen rickshaws die toeteren maar ook de auto's, bussen, vrachtwagens en al het overige wat kan toeteren. We hebben met 1 wiel vastgezeten in een put, met een ander wiel in een greppel waarbij een stuk of 15 mannen ons kwamen helpen. De chauffeur werd een beetje opgefokt maar bleef gelukkig lachen. Onderweg veel van het land gezien, veel uitgestrekte velden met zand, gras en bomen. Danielle vond het wat weghebben van Afrika. Onderweg kom je ook veel dieren tegen, na vandaag kunnen we de pauw, een gazelle, kamelen, paarden, ezels, apen, koeien, geiten, varkens, kippen, honden, katten (ook een hele kleine rode, super zielig :( ), papegaaien en ratten. Die ratten waren heilig vandaag aangezien we ons in een bijzondere tempel bevonden, vlakbij Bikaner waar het je geluk brengt een witte gezien (niet gespot) maar ook als ze allemaal over je heen lopen ('helaas' ook niet gebeurd).

Gisteren kwamen we dus aan in Mandawa waar we in een soort resort verbleven, midden in de hierboven beschreven omgeving. Was heel rustig dus echt een verademing op Delhi. Daar 's avonds gegeten en gepraat met de eigenaar die vol trots kon vertellen hoeveel dieren (een selectie uit de gespotte dieren hierboven) hij had en hoe dit resort was ontstaan. Toch leuk om te weten.

Onze kamer was er goed, een groot bed, grote badkamer, hele koude airco en een schommelbank. Niet echt backpackers-style maar dat is ook niet altijd erg. Vanmorgen hebben we daar ook ontbeten en zijn we doorgereden naar Bikaner. Dit was minder lang dan de eerste dag en weer veel mooie dingen gezien. Het wordt hier nu meer woestijn (als in veel zand enzo). Onderweg is het vaak leuk als mensen naar je kijken en dan helemaal verbaasd zijn je te zien zitten. Kinderen zwaaien helemaal enthousiast en vertellen het dan tegen hun vriendjes en vriendinnetjes of tegen paps en mams. Maar toch ook oude mensen kunnen genieten van het zien van twee Hollanders. Vanmorgen werden we vriendelijk toegelachen door 4 bejaarden die minstens 100 moesten zijn (denk: witte baarden en snorren)

Vanmiddag (het is nu 19:00 uur hier) hebben we een mooi fort gezien van een oude Maharaja van de regio. Veel was bewaard (wapens, kleding etc) dus erg interessant. We hebben veel foto's gemaakt en zijn ook op veel camera's van Indiers te vinden.

Het hotel hier is ook weer erg mooi. Het is een 'converted palace' wat inhoudt dat het een paleis was maar nu een hotel. Veel Aladdin en Fata Morgana-achtige vormen die je hier in de regio heel erg veel ziet.

Vandaag ook onze eerste Indiase snoepjes en chips gekocht. De chips zijn erg pittig maar wel lekker. Nu zitten we in een warm hok en ga we zo even eten.

Morgen gaat onze reis verder door Rajasthan en gaan we naar Jaisalmer waar we ook een kameelsafari zullen doen. Deze duurt een dag en een nacht dus we zijn heel benieuwd hoe dat gaat.

We houden jullie op de hoogte!

Namaste

Danielle en Stephen

Dik, Addie en Josanne

Leuk weer zo'n update. En wees maar blij dat je niet meer met fotorolletjes hoeft te werken! Je had er nooit genoeg mee kunnen nemen, denk ik. Geweldig ook om te lezen wat jullie allemaal meemaken.
We hopen dus ook iets te lezen over de kamelensafari (hobbeldebobbel), maar dat zal nog wel even duren want jullie hebben vast geen internet onderweg.
Geniet er van en tot het volgende berichtje maar weer.
Liefs van ons 3-en uit Zeewolde.

Julia

Hee danielle & stephen! Klinkt echt allemaal heel tof, hou jullie blog goed in de gate ;) Ben benieuwd naar alle verhalen en foto's die nog gaan komen! Liefs xx

Lien

Oeh kameer safari:) gaan jullie er ook op rijden? Ik ben gister terug gekomen uit Mimizan dus heb net even jullie verhalen bijgelezen. of nouja, de laatste 2 dan. Martine heeft me de eerste 2 verhaaltjes voorgelezen toen ik aan het eten was maar dat mocht ze niet afmaken omdat papa wil dat ze haar mond houd want hij wil het journaal kijken. Dus ik heb zelf in stilte de rest nog even gelezen waar ik ongeveer 20 minuten mee bezig ben geweest. Mijn linker oor heeft door verkoudheid 3 weken dichtgezeten en net toen ik mn neus snoot knalde hij open. Wat ik heermee probeer te zeggen is dat ik het Journaal ZO ONTZETTEND HARD hoor dat ik elke zin ongeveer 4 keer moet lezen omdat ik me niet kan concentreren. Maargoed, heel interessant voor jullie om te weten dit allemaal..

anyways, heel veel fun! ik hoor het wel als jullie een nieuw avontuur op jullie site zetten :)

X