Danielle en Stephen in India

Chaos, Chai, starende mensen en afval!

Beste allemaal,

Op dit moment zit ik, (danielle) achter een crappy computer in een te hete miniwinkel. Stephen kijkt over mn schouder mee dus ik moet wel wat leuks schrijven ;).

We hebben 2 dagen in Delhi overleefd, de eerste dag werden we door iemand van het hotel door de stad rondgereden. Dit betekent; veel toeteren, veel wachten en mensen die je vanuit hun eigen auto aanstaren. Iedereen in Delhi blijkt ons te interessant tevinden om ons met rust te laten. Je wordt aangestaard alsof je een belangrijk iemand bent. Gelukkig kunnen we dit negeren en doen we maar net alsof we geen engels kunnen praten, zo haken gelukkig veel mensen al af om ons eenRickshaw aan te smeren! :D

Gisteren hebben we eigenlijk alleen bij een tourism office gezeten die voor ons een soort van tour hebben geregeld voor de rest van onze trip in India. We zijn waarschijnlijk flink afgezet maar op deze manier hoeven we ons geen zorgen meer te maken over het vervoer en verblijf, waar we anders waarschijnlijk heel veel tijd aan kwijt zouden zijn.

We waren eerst een beetje nerveus in deze stad maar de mensen van het reisbureau kunnen ons overal mee helpen en geven ons graag extra informatie over waar we bijvoorbeeld kunnen eten, wat tot nu toe erg goed is bevallen!

In Delhi hebben we de Lotus temple, Red fort en de Manjib Moskee bezocht. Bij het laatste leek het eerder dat de mensen voor ons kwamen in plaats van voor de Moskee. Achteraf bleek dat we niet de toeristen ingang hadden genomen waardoor er bij het schoenen uitrekken een soort van kring om ons heen ontstond alsof we een kermis attractie waren :P Het negeren hiervan gaat ons steeds beter af.

Dit is onze laatste nacht in Delhi. Morgen ochtend vertrekken we met een minibus naar Bikaner waarmee we de komende 2 weken in de provincie Rajasthan gaan rondreizen. Hopelijk is het daar wat minder chaotisch dan in Delhi! :D

Tot de volgende keer en veel liefs vanuit Incredible India.

meta

Maar Danielle, jullie ZIJN toch ook heel belangrijk!

Ben benieuwd naar hoe jullie de geuren van India ervaren.... en voor jou moet het eten met zoveel vegetarische mogelijkheden een waar Walhalla zijn. Vertel!

Dik, Addie en Josanne

Hoi Danielle en Stephen,
Wij zijn ook weer in Nederland aangekomen en kunnen nu jullie weblog gaan volgen. Leuk om jullie eerste indrukken te lezen en we kunnen ons heel goed voorstellen dat jullie een reisbureau ingeschakeld hebben.
We hopen dat het lukt om regelmatig op de weblog te schrijven en we wensen jullie natuurlijk nog een geweldige tijd toe.
Geniet ervan.

Groetjes van ons drie-en.

Ilse

Daan en Stephen! Wat een geweldige verhalen tot noch toe. Zo te horen goed overrompeld door Incredible India. Geniet ervan en ik kijk uit naar jullie nieuwe verhalen! xx